MAZDA CX-60
ER LANDET
Vi glæder os til at vise dig den nye Mazda CX-60, Mazdas nyeste SUV bygget til progressive bilister, der ønsker ægte kvalitet. CX-60 er i en klasse for sig. Men det er ikke kun udseendet og kvaliteten, der får denne SUV til at skille sig ud. Når du sætter dig ind bag rattet, begejstres du af den overlegne køredynamik samt udstyr og teknologier, der vil overgå alle dine forventninger.
Tilmeld dig her og vær blandt de første der oplever den nye Mazda CX-60 i København N, Gladsaxe eller i Glostrup
MAZDA CX-60 - EN NY SLAGS SUV

Den helt nye Mazda CX-60 PHEV har et smukt og dynamisk design, som repræsenterer den seneste udvikling af Mazdas designfilosofi ”Kodo”, der giver bilen et levende udtryk, selv når den holder stille. I sin viderudviklede form er den tilpasset de proportioner, det giver at have en langsliggende frontmotor og baghjulstræk.
Se mere her på siden, book en tid og bliv en af de første til at få en eksklusiv oplevelse, i en af de første CX-60 i vores foretninger.

Først som Plug-in hybrid
2.5 liters benzinmotor og en samlet ydelse på 327 hk
Mazda CX-60 kommer først på markedet som Plug-in hybrid, hvor en kraftig elmotor er bygget sammen med en firecylindret 2.5-liters benzinmotor. Sammen trækker de på alle fire hjul gennem en 8-trins automatisk gearkasse med hurtige og bløde gearskift. Sammen yder de to motorer 327 hk og har et drejningsmoment på hele 500 Nm. Det gør CX-60 i stand til at accelerere fra 0-100 km/t på 5,8 sekunder, mens tophastigheden er elektronisk begrænset til 200 km/t.
Senere følger udgaver med valget mellem bag- og firehjulstræk og en ny generation af 6-cylindrede rækkemotorer i kombination med 48V mildhybridteknologi.

Batteri på 17,8 kWh
Op til 63 km blandet kørsel på ren el
Under gulvet ligger et batteri på 17.8 kWh, hvor det sikrer et lavt tyngdepunkt til gavn for køreegenskaberne, og hvor det ikke optager unødig plads i kabinen og bagagerummet. Den elektriske rækkevidde er 63 km ved blandet kørsel, og brændstoføkonomien efter WLTP-normen svarer til 66,7 km/l. Opladning af batteriet sker med 7,2 kW gennem en 2-faset lader.

3 veludstyrede modelvarianter
CX-60 Exclusive-Line, Homura eller Takumi fra 458.000 kr.
CX-60 Exclusive-Line til 458.000 kr. har som den eneste stofsæder som standard, mens Homura og Takumi har henholdsvis sort og hvidt læder.
CX-60 Homura til 476.250 kr. er den sportslige variant med sorte og mørktonede designelementer udvendigt og et sort læderinteriør.
CX-60 Takumi til 487.800 kr. er den mest eksklusive variant med et tydeligt japansk præg på materialevalget indvendigt. Udover det hvide nappalæder er der anvendt fint forarbejdet ahorntræ samt eksklusive japanske tekstiler.

4 udstyrspakker
Vælg bl.a. panoramasoltag til 10.500 kr.
Udstyrspakkerne kan kombineres frit og består af en Comfort Pack, der til CX-60 Exclusive-Line koster 22.700 kr. og til Homura og Takumi 12.650 kr, Convenience og Sound Pack til 22.000 kr og Driver Assistance Pack til 12.650 kr. Dertil kommer et panoramasoltag til 10.500 kr.

Nye udstyrsfunktioner
Ansigtsgenkendelse til personlige indstillinger og meget mere komfortudstyr
Af helt nye udstyrsfunktioner kan nævnes ansigtsgenkendelse til indstillinger af sæder, rat, sidespejle og head-up-display. Det er en del af Comfort Pack til alle modeller. Comfort Pack til Homura og Takumi indeholder også en såkaldt Driving Position Guide, hvor man indtaster sin højde, hvorefter et kamera reistrerer øjnenes placering og din statur og stiller sæder, rat, sidespejle osv. ind efter det.
Et 360 graders kamera med en funktion, der giver illusionen om at man ser igennem bilen, er en del af Convenience og Sound Pack og gør det endnu nemmere at parkere på trange pladser.

Trækker hele 2.500 kg
Takket være den stærke drivlinje, firehjulstrækket og den effektive gearkasse må Mazda CX-60 som Plug-in hybrid trække hele 2.500 kg. Et særligt køreprogram indstiller automatisk firehjulstrækket og gearkassen til at give maksimal stabilitet, så snart en anhænger kobles til bilen.
Mazda CX-60 priser* |
|||||
Udstyrsniveau | Vejl fra pris inkl. lev. | ||||
EXCLUSIVE LINE | 466.000 kr. | ||||
HOMURA | 484.250 kr. | ||||
TAKUMI | 495.800 kr. | ||||
|
EKSTRA: |
|||||||
Metallakering | 7.000 kr. | ||||||
Premium metallakering (Rhodum White, Machine Grey) | 8.000 kr. | ||||||
Soul Red Crystal | 9.500 kr. | ||||||
Comfort Pack (til Exclusive-Line) | 22.700 kr. | ||||||
Comfort Pack (til Homura / Takumi) | 12.650 kr. | ||||||
Convenience & Sound Pack | 22.000 kr. | ||||||
Driver Assistance Pack | 12.650 kr. | ||||||
Panoramatag | 10.500 kr. | ||||||
* Priser inkl. levering pr. 8. august 2022. Der tages forbehold for trykfejl og prisændringer.
|
Test og anmeldelser: |
Japansk BMW - Autogefühl går i dybden
Grundig gennemgang af den nye Mazda CX-60 (prototype)
Se med når det uafhængige tyske motormagasin Autogefühl, laver en dybdegående gennemgang af den helt nye Mazda CX60, med et kig på eksteriør, interiør og teknologi. |
Forpremiere: Mazda CX 60
Motor har været i Lissabon for at køre en tur i Mazda CX-60, som er deres første plugin-hybrid.
Den første plugin-hybrid fra Mazda byder på masser af køredynamik til den krævende bilist. Og lader man den jævnligt op, bliver det hele også en smule grønt
Mazda CX-60 Hōfu produktionsanlæg i Yamaguchi, Japan
Se med bag kulisserne når den nye Mazda CX-60 bliver produceret
Mazdas nye flagskib er den vigtigste model, det har introduceret i over et årti, og repræsenterer alt, hvad virksomheden har indbygget i sit DNA i løbet af de sidste 100 år, fra fremragende eksteriør og interiørdesign til det fineste japanske håndværk, de seneste innovationer inden for menneskecentreret teknologier og en drivlinje i verdensklasse.
Den helt nye Mazda CX-60 PHEV introducerer fuld plug-in hybrid-teknologi til det europæiske SUV-marked med en drivlinje, der kombinerer en Skyactiv-G 2.5, firecylindret benzin med direkte indsprøjtning med en stor 129 kW elektrisk motor, en al- ny otte-trins automatgearkasse og et 355V, 17,8 kWh højkapacitetsbatteri.
Denne kombination af motor og motor leverer en samlet systemydelse på 327 hk og et rigeligt drejningsmoment på 500 Nm, hvilket gør den til den mest kraftfulde landevejsbil, Mazda nogensinde har produceret. Omvendt udviser den nye Mazda PHEV fremragende miljømæssige egenskaber: WLTP kombineret brændstofforbrug er kun 188 mpg og WLTP kombineret CO2-emission kun 33 g/km.